Bibelberättelser ur verkligheten

Eftersom jag överlevde dagens hetta tänkte jag muntra upp migsjälv och min omgivning med att förklara Ms och mitt förhållande till våra växter.
Vi börjar med Jesus.
Vi fick Jesus av L och L i min klass, Jesus dog för han gillade inte sol. Nu står Jesus i en bokhylla och har återuppstått som namnet antyder.
image24
Judas köpte M för att muntra upp vårt hem, men Judas har begått självmord, troligen på grund av dåligt samvete och parasiter.
image25
Denna ståtliga växt fick namnet Pontius Pilatus, mest för att den faktiskt stod bredvid Jesus ett tag och höjde sig över honom(har växter genus?)
image26

Och dethär är Maria, mest för att hon kom först och aldrig dör. Fick den av S.
image27

Så, det var den lilla solskenshistorien. Nu ska jag på pubrunda med 70talstema. För oss som gillar att bli full i konstiga kläder!

Kommentarer
Postat av: J

Jamen jag menar ju det =)
Haha jävlar va växter ni har ^^ Jag har två uttorkade ormbunkar som mitt ex 'överraskade' mig med.. tyvärr vägrar de att dö men jag gör mitt bästa för att negligera dom till max =/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback