And I was just walking on one fine wire

Internet är en drog.
Jag försöker intala migsjälv att det är onsdag, men det känns som måndag.
Det var en dålig idé att sätta sig med böckerna vid datorn. "Jag ska bara kolla mailen, och läsa 13 bloggar, och kolla SMHI två gånger och...."

Jag gick ut igår, i min totala rastlöshet. Det var så länge sedan jag var rastlös att jag hade glömt vad jag behöver göra då. En skog hittade jag , med en stig i.
Jag gick inte på stigen!
Och då är musik sådär fantastiskt. Förutom att jag blir avundsjuk på alla som får sjunga den och så.
Och jag fick nästan lite asperger.
Jag kände mig innåtvänd, socialt inkompetent och ganska nördig. Ibland är det skönt att få vara bitter, uttråkad och mest speciell i hela världen.

Idag läser jag om depression så det ser vi ju fram emot! Jag lovar att jag inom tre timmar kommer ha utvecklat manodepression! Förhoppningsvis kommer manin först så kan jag vara deppig och seg ikväll. (Jaaa, det är nog så det funkar. *klappar mig själv nedlåtande på huvudet*)

Jag slits mellan problemet att vilja lyssna på musik och inte vilja störa M. Det brukar nämligen gå hand i hand. Hon hatar min musik men är för trevlig för att säga det högt. I allafall rakt ut och på en gång.
Men om jag stänger dörren så gör det nog inget.
Det var faktiskt en av perksen med att bo i korridor, jag kunde spela jättehög musik och om grannarna blev störda var det en positiv bieffekt eftersom jag inte gillade min vägg-i-vägg. Hon spelade dragspel klockan elva på kvällen och var allmänt generellt äcklig. (Se tidigare inlägg, mars och bakåt, för att läsa om henne och mitt enorma hat.)

Nu ska jag rycka upp mig och läsa ett kapitel, jag menar ett kapitel på en dag borde ju inte vara fullständigt omöjligt? Det är inte värsta supersvåra uppgiften som man måste ha råmycket motivation för. Och jag har ju inga mentala barriärer när det gäller att plugga!

Nix, att ljuga för mig själv funkade inte heller!

Kommentarer
Postat av: J

Den är döbra =) Hmm mjo vid närmare eftertanke så hade ett gäng zombier förmodligen pussats mindre..

Haha jupp, måste bara se till att det blir av nu, har kneg på hultsfred iaf, det blir fint.

Klart du ska störa M, musik är konst och dom som står ivägen för konst förtjänar att köras över av den. Jag har inlämningsarbete due in 10 dagar, inte ens öppnat boken. Men jag är glad ändå =) Hej

Postat av: Kriss

Det är varje människas rättighet att vara bitter, våga vara bitter! Folk som påstår annorlunda och skuttar runt med rosor på kinden och yoga-matta på ryggen borde det vara skottpengar på! (kul att jag precis baktalade mig själv, jag tränar yoga)

2008-05-14 @ 11:48:17
URL: http://krissemiss.blogg.se
Postat av: Annchen

Ja, internet är farligt. Det inkräktar på tid för annat, t.ex. sömn. Jag är ju astrött, varför sover jag inte? "Ska bara" tar så mycket längre tid än vad man tror. Men SNART! ...eh, ska bara...

2008-05-15 @ 00:37:36
URL: http://naktergalning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback