Subjektifiera mera

Snart är det internationella kvinnodagen, jag firar (?) genom att gå in på okejsex.nu och bli äcklad och deprimerad. Hela siten går ut på att alla tjejer någon gång blivit våldtagna, gärna utan att komma ihåg det.
Jag  antar att det  är meningen att det ska kännas  främjande för , tja, att tjejer inte ska bli våldtagna, och det är ju bra. Verkligen. Men bilden jag får av hela sidan är att tjejer är små, svaga, tysta offer som blir våldtagna till höger och vänster, inte kan säga nej och speciellt när de har supit. Killar däremot är konstiga, tanklösa, skrämmande och konstant villiga som inte kan se om tjejen vill eller inte. Och så vill tydligen alla killar ha äckelsex på väldigt underliga sätt. Jag har aldrig träffat den killen kan jag säga.

Det står såklart på sidan också att det aldrig är tjejens fel, men jag får äckelkänslor.
Jag börjar tänka på att jag skulle vilja objektifiera killar ifred utan att behöva oroa mig för att själv bli objektifierad.
Så jag tänker börja tänka i banor om subjektifiering.
För det är fint att vara subjekt, det är den som gör något, Jag, är subjekt, Du, är också subjekt.
Så, subjektifiera mera är min slutsats innan jag går och lägger mig ikväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback