Livet vs Perfektionismen

Jag hade ingenting att skriva om. Så jag slängde mig i badet.
Medan jag låg där och tänkte på att det verkligen börjar bli dags att tvätta badkaret, men att det inte är någon idé just nu, kom jag på att jag är perfekt.
Eller det måste ju se ut så utifrån i allafall.
Jag är nämligen en person som alltid har rent hemma, bakar mitt eget bröd, är trevlig mot sina fiender, luktar gott och klarar varenda tenta samt läser en bok i veckan. Snart kommer jag även ha ett jobb.
Hur hinner jag med allt detta och samtidigt vara bakfull? Det vill säga ha ett liv.
Det var svaret på denna fråga jag kom på när jag badade.
För att jag är en känslomässig robot. Det fungerar jättebra att inte känna. Att känna efter tar massor av tid, och man kommer ändå för det mesta på att man inte ville. Jag låter bli att känna efter, och så var det med den saken.
Nackdelen är att jag ser allting som någonting att ta sig igenom. Tentor, arbetsdagar, utbildningar och förhållanden. Jobbiga dagar och glada dagar.

Men skitisamma, nu ska jag ut i solen!

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Jag är ledsen om du inte vill ha "reklam" men jag är med i en tävling där den tävlingsdeltagaren som får flest unika klick på sin länk vinner ett resepresenkort värde 20.000 kronor! Om du har två sekunder över, så bidra gärna med ett klick (det är allt som krävs!): www.alltforforaldrar.se/kul/promo/extpage/206 Då blir jag och mina barn glada för vi har aldrig varit på semester!

Postat av: J

Hmm sådär pratar typ seriemördare ^^

2008-06-01 @ 11:20:40
URL: http://kreftans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback