Morgon

Sitter och väntar på min lille herr Far som ska komma och hälsa på. När han sa klockan nio trodde jag han skojade, sådär som man gör. Som tur var fick jag ett sms 20 i nio (jag vaknade nio ändå) som berättade att han var försenad. Jag tackade fan för det och har altså hunnit dusha och typ, rafsa ihop lite skräp så inte farsgubben ska tro att jag lever i fullkomlig misär och jämt knatar runt i sovfrilla och pyamas. Jag har inte ätit frukost. Undras om jag kan bjuda farsan på den aspartamsliskiga, avfettade imitationen av yoghurt som är det enda som smakar blåbär jag har råd att köpa och jag var sugen på blåbärsfil? Troligen kommer han vrida sig i smärtor. Det skulle jag gjort. Min pappa är mer naturellyoghurttypen, eller ännu hellre Kefir eller Dofilus. Jag gillar Långfil, Dofilus blåbär är också sjukt god men finns bara i små förpackningar som kostar oskulden, det jag har kvar av den i allafall. Jag tänkte köpa mjölk igår för att kunna bjuda på kaffe, men kom på att jag är en igel som iglar mig på (av?) M istället. Funkar det med, hon vet dessutom om det. Och jag SKA köpa ny mjölk när denna tar slut. Och toapapper. Det är min tur. Jag funderar på att göra löksoppa idag, för vi har massa lök och M fick massa lök av en kompis också. Men jag undrar om inte löksoppa bara är något man säger, som "en öl" och "vi hörs i morgon". Det innehåller säkert miljontals specgrejer. Nu har jag kollat upp det, mest värdelöst, soppan innehåller typ endast lök och ost. Vem vill äta det förutom fransmän? Och fransmän luktar illa! Jag borde veta, jag har visiterat flera stycken. Pratar konstigt gör de också.
Igår var jag på terminal 3, den är officielt min nya favoritterminal, pytteliten, så lite att göra att jag inte går upp i limningen utan istället tar det lugt och snackar med de som jag jobbar med, vi kollade på film efter sista flighten och inte lika långt att gå som från 2an.
Jag kollade upp varifrån mitt och Ms plan ska åka, och blev superglad när jag såg att det var från 2an, alltid lika kul att bli kollad av folk man känner! Sedan såg jag en annan grej, som förts kändes rätt värdelös men som kan snurras till något bra. Vi skulle bytt flyg i Madrid typ en timme efter vi kommit fram, men nu ska vi istället inte åka därifrån förrän nästa morgon. Värdelöst, eller? Jag har hört att Madrid är en sjujäkla partystad, där allt är öppet hela nätterna, och vi åker på en lördag. Kan det bli bättre? Jag tror inte det! Vi får 12 coola timmar i en stad jag aldrig velat besöka! Jag tror det kan bli nice! Dessutom älskar jag spanska mataffärer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback