Summan av kardemumman är att du saknar mig och vi borde ses

Jag kokar ägg för att jag har för många.
Inatt vaknade jag klockan 03:23:36. Trevligt med människor som hör av sig, men tänk att jag gillar fyllesms mer när jag själv är full! Inte när jag ligger och sover för att orka gå upp och göra kaffe på morgonen och gå till jobbet som en vuxen gräshoppa.
Fast det är alltid kul att veta saker som någon sagt utan att den själv minns det. Som uttryckta rädslor för att bli våldtagen av sin roommate och dennes kusin. Och påståendet att ingen blasfemi pågår under roskildefestivalen. HA! säger jag bara. Blasfemi, sodomi och lite av varje skulle jag vilja påstå händer där. Inte för att jag varit där någonsin, men eftersom allt detta pågår i vilken lägenhet som helst var som helst skulle jag vilja påstå att delar av Danmark inte är undantagna.

Fast, hur full kan man vara om man lyckas skriva saker som "summan av kardemumman"? Samt vara drygt självgod. Fast jag är iofs alltid sjukt självgod när jag är lullig, och jag har upptäckt att det går att stava rätt på fyllan om man bara läser igenom det man skrivit.

Funderar allvarligt på att ringa och väcka någon.
Jag måste lära mig att ignorera nattliga sms, läsa dem och somna om igen, för jag blir alltid pigg av att skriva och då kan jag ju inte somna om igen. Vilket gör mig bitter.
Något som gör mig obitter är min nya bok, Psykoanalytisk diagnostik, den ger mig hopp om psykologin. Kaffe gör mig också obitter, i allafall riktigt kaffe. Nu har jag tyvärr hjärtklappning. Men det gör inget för jag har en redbull i kylen. Till jobbet. Jag VET jag är en tragisk junkie, men jag har bara en kropp och det verkar inte hjälpa att sova!

Jag undrar om jag har tänjt ut mina byxor, de är för stora nu, skärpet passar inte heller. Jag har i princip levt på bullar i en vecka. Mycket underligt.
Jag tror jag borde börja träna för att få energi igen. Det är inte ok att sova typ, 8 timmar och sedan sitta halv tolv och inte kunna hålla ögonen öppna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback