En busschaufför en busschaufför...

Blir så peppad av min nya baddräkt att jag äter upp den absolut äckligaste biten i paradisasken (brrr). Sköljer ner med mitt nybakta bröd. (Jag är ett brutalt geni när det gäller att baka tydligen, oliver och pumpafrön)
Det är helt sjukt hur lättdistraherad jag är idag. Skulle skrivit grupprapport men halkar in på
nelly.com (en site jag typ verkligen hatar, dyra dryga märkeskläder på bajsnödiga modeller endast i storlek L) bara för att slippa. Har även 8 PM att läsa, funderar på att gå ut i solskenet med en brutalt stor tekopp och känna det som att världen är mitt vardagsrum. Alternativt går jag ut i mitt vardagsrum. Nu när jag ändå har ett.
Här tycker jag det passar in att yppa litet om min kärlek till överstrykningspennor. De får mig att känna mig effektiv, plus att de är färgglada. Jag känner mig som en riktig student när jag stryker över saker. Speciellt när jag använder olika färger för olika saker. Och sitter med korslaggda ben vid ett bord med en latte.
Jag tror verkligen jag har för många stereotyper, det känns alltid lika löjligt när jag kommer på migsjälv med att uppfylla dem och det känns bra.
Men det är illa att det börjar bli varmt på riktigt, jag får verkligen lust att lyssna på hiphop, och jag gillar inte hiphop egentligen, bara när det är varmt för att det känns så soft. Lyssnar på Logiskt bara för att Säkert! är med och jag gillar verkligen henne, hes men ändå klar röst, plus insikten i låten är väldigt o-hiphopigt. Så den kan jag verkligen motivera för mig själv att lyssna på, plus att den påminner mig om nyår. Inte på ett bra sätt kanske, men jag tror jag behöver påminna migsjälv om idiotiska saker jag gör för att inte göra om dem. Annars blir det lätt att jag bara gör värre saker tre månader senare för att jag intalat mig att det inte var så farligt.
Och jag fick äckligaste insikten för en vecka sedan när jag joggade. Hade en mycket mycket gammal spellista i min mp3 som jag ju bara använder när jag joggar, annars har jag mobilen, och så kom Here You Come Again med Dolly Parton, som jag älskar för att den börjar så pampigt. Jag lyssnade i allafall på den och insåg vad den handlar om för mig. Och det är inte en kille, inte en person överhuvudtaget. Det var inte en jätterolig insikt.

För övrigt är jag brutalt pank och har börjat tulla på mina Boompengar.  Vilket i och för sig inte gör så rackarns mycket i och med att jag har fixat sommarjobb, men jag är ändå sur på migsjälv för det.

Dagens andra irritationsämne, är brevbärare i Uppsala. De är uppenbarligen analfabeter, jag heter faktiskt INTE David Karlsson, så ge mig inte hans brev!
Sedan vill jag bara skicka ut ett mentalt hat till busschauffören som jag åkte med idag. Han raderade mitt biljett-sms på grund av inkompetens. (Troligen inkontinens och impotens också) Han skulle självklart überkolla alla jäkla säkerhetskoder men kunde inte scrolla ner, hans fingrar var för feta och hans intelligens för låg eller något. Jag försökte vägleda människan (vilket hans fru säkert också måste...) men han bara tryckte på "c" jag såg över axeln på honom att det stod "radera meddelande?" och jag sa, nej, radera INTE. Han raderade. Han var säkert också analfabet, eller blind. Han bad inte ens om ursäkt! Jag skrek såklart på om att jag nu inte kunde åka tillbaks på biljettherket (de räcker 1½ timme så det hade jag säkert hunnit) och att han var en gubbdjävel. Han sa bara typ, "oj". Om ens det.
Sådant gör mig bitter. Fast jag blir alltid lika lycklig på migsjälv när jag börjar skrika i officiella sammanhang. Faktiskt, det är osvenskt att bli arg. Och jätteroligt.
Orka sitta hela dagen sedan och ångra att jag inte sa något! Nej just det! Nu kan jag istället släppa taget om det, skriva ett insiktsfullt (?) blogginlägg och glömma att det någonsin hände istället för att ta det till graven och bli världens bittraste tant med lila hår som kör in i ungdomars hälsenor med sin rullator.
Jag kan istället bli en ondskefull tant med lila hår som kör in i ungdomars hälsenor med min rullator bara för att djävlas, inte för att jag tycker att livet varit orättvist mot mig.

Cheerio!

Kommentarer
Postat av: J

Schnyggt, jag ska fälla snorgärsarna på skateboard med min käpp och tvinga på alla historier om att när jag var ung, då var sillen så tät, så vi barn kunde gååå på vattnet! =)

Han skulle säkert bli härdad som i "300" och komma tillbaks 10 år senare och sparka ner folk i brunnar å kriga mot perser n shit... Hårt att vara förälder ju, när man tänker på det..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback