Allmänt neggotjafs.

Komadag.
Jag gick upp klockan halv sex. Men vi tar det, som vanligt, från början.
Lördag: Upp i ottan, in i bilen med pappsen och L, iväg till Gråda!
Det såg fantastiskt ut, total postapokalyps med dött gräs, döda buskar och Ches rostiga eldningstunna. Det känns alltid lika underligt att vara där nu. För B finns i varje detalj, allting  som är har något med henne att göra, och det känns absurt, jag börjar plötsligt sakna hennes lägenhet eller så får jag bara en enorm sorgsenhet av att titta på  hennes böcker. Och det är också så mycket barndom och sommarkänsla i hela stället.
I allafall så hade mössen invarderat stället. Tydligen var inte all mat i glas eller plastburkar och allt som inte var det hade mössen gått lös på. En intressant grej är att de hade ätit servetter, men inte hushållspappret. Finsmakare? Kaffe och potatismjöl var tydligen inte heller någon hit.
Men jag gjorde det jag gör  bäst,  rensade ut hela skafferiet och slängde allt som var utgånget sedan 2002, och det var en hel del...
En annan trevlig överraskning var att mössen även bott i sovrummen. Jag låg hela natten och hörde små tassande tassar (inbillade), men inte fan vaknade jag med en balklänning över dörren! (Askungen kan ta sig någon stans, disney överträffar alltid livet!)
Söndag: Bra dag. Tror jag. Mulet, prommenad i skogen med L, vi tillbringade tiden med att skrämma upp varandra genom att prata om björnar, ("Förra våren såg de en björn här!") ormar, grävlingar ("Precis här såg jag en grävling en gång") vi försökte verkligen låta bli, vi försökte prata om igelgottar, men det gick verkligen inte, vi var tvugna att prata om läskiga djur och vad vi skulle göra om vi träffade dem.
Sedan gick vi hem till L och var tjocka i hennes soffor.
Jag sov verkigen totalt värdelöst natten till idag, vaknade varje timme och hade svårt att somna om.
Men Che totalspeedade bilturen så jag kom hem och hann dusha innan jag cyklade till skolan.
Eller, SI-mötet var det ju. Och jag hade lika gärna kunnat stanna hemma, för allt jag gjorde var drägla på mig själv, dricka te i ett desperat försök att hålla mig vaken,  samt  bli  stressad  över hur sjukt mycket tid allting tar.

Dagens mysterium är nog hur värdelöst sömnbrist kan få en att må. Jag hatar att vara neggo på dethär viset, men det går inte att låta bli när jag har noll energi.
Dessutom är jag trött på att inte ha några pengar, eller riktig mat. Eller tid.

MEN jag ska pimpa upp dagen genom att sträckkolla på L word och gå och träna!
I will be back with enthusiasm, and loads of irony!

Kommentarer
Postat av: J

Mjo du verkar ha en släng av tröttheten.. E samma här, får jag inte mina 7 timmar kan jag döda utan kval.. Så jäla konstigt, i gymnasiet gick jag runt på 2 h/natt utan problem ^^

Har du inte hört det senaste? Jag firar inte tisdag längre, har gjort om den till fredag eftersom den annars är värdelös.. Prova, och älska livet =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback