Allmän tisdag

Man blir torr i käften av citronvatten. Dessutom har jag inga hela solglasögon att se ut som en trasig femtiotalsfilstjärna i. Och vad värre är, det är redan tisdag. Jag klippte till mitt körlektionsschema så effektivt att jag genast tappade bort det. Varför gör jag alltid så?
Idag finns två viktiga saker på schemat, och två mindre viktiga.
De viktiga har med skolan att göra, de andra med muffins. Jag föredrar att ta itu med de två som handlar om muffins. (Baka dem och ta med till en av de två viktiga punkterna).

Solen lyser på små trädgrenar, jag är trött för jag somnade inte ens vid två igår men vaknade lik förbannat klockan sju minuter i nio och ville inte sova mer.
Denna min egenskap att inte kunna sova på morgnarna ser de flesta som något stötande. Man är helt enkelt inte solidarisk som vaknar av sig själv så tidigt med sprudlande morgonhumör. Men jag kan väl inte hjälpa att jag gillar att vakna? Och måndagar tycker jag är charmiga, de är alltid så hoppfulla. Tisdagar där emot, då är allt nästan kört. I kombination med att jag alltid får in alla arbeten i god tid i skolan är mitt tidiga vaknande något som verkligen sticker folk i ögonen har jag märkt, jo visst, de säger att de är så! glada för min skull, men jag vet nog! Egentligen tycker de att jag är präktig och självgod.
Självgod är jag nog, men präktigheten är snarare ett uttryck för min smått maniska läggning.
Funderar på att självgoda mig ut på en joggingtur eller prommenad. Det är trots allt superfint väder.

(För övrigt är jag så kär i min bakgrund nu, fullständigt nöjd med hur blåsippan sticker fram vid ena kanten lite lagom violblygt)

Kommentarer
Postat av: J

Tisdagar är sämst. Vad gör jag ens uppe nu? Äh jag ska slagga hörs sen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback