Allmän egoboost och försök till avundsframkallelse

Jag tror jag har allt en tjuettsnarttjutvå-årig flicka kan önska sig. En skitfin lägenhet som jag fortfarande är i förälskelsestadiet med, ett måttligt intelligent huvud, vänner lite varstans, en fungerande cykel, WLAN, strumpbyxor, många par skor, en påbörjad gedigen utbildning dvs något att göra de kommande fyra åren, ett sommarjobb.
Jag tror inte jag någonsin haft det såhär bra! Inte sedan frihet definierades som veckopeng och beslut var valet mellan chips eller godis.
Jag har haft en trevlig helg.
Och nu borde jag visserligen sätta igång med att flitigt skriva mitt PM, första utkastet ska vara klart på onsdag och jag har inte direkt drösar av tid.
Men jag vill inte, så jag lyssnar på La Bamba, låter magen smälta min lunch och tittar ut genom fönstret på alla trevliga små träd och det vissna vädret som jag inte har något emot.
Oh, lycka är nya citat på tjuvlyssnat!
Och knoppar på träden, så att jag snart kommer kunna definiera vad det är för träd utan att tänka till för mycket.
Jag har en stark känsla av att jag behöver kaffe. And lots of it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback