Thursday, never looking back

Jag förvånade migsjälv idag, genom att äta en ordentlig middag. Och den blev fantastiskt god också! Kikärtsbiffar, jag känner mig nästan som en riktig vegetarian. Jag kanske kan göra det på riktigt. Om det inte var för den sociala biten, varför bryr jag mig så mycket om vad människor tycker om vad jag äter?
Vi hade en grymt intressant föreläsning om djur, genus och psykologi idag. Jag fick reda på massor av saker som jag inte visste, som tex att de flesta fågelhonor är större än fågelhanarna. Det syns nämligen inte i fågelböckerna. Massa andra trevliga saker om djursex också. Jag har aldrig tänkt på att vi tolkar djur utifrån oss själva.

Jag har inte pluggat idag heller.
Lyssnar frenetiskt på marble house och känner mig melankolisk.
Det är mörkt ute och kallt inne, jag har tråkigt men ingen lust att vara social, nej inte idag heller.. Något nytt och spännande för mig.. Eller inte.

Rent objektivt har det varit en bra dag.
Jag har tillochmed börjat på årets julklappar.
Men jag är tom ändå. Och jag har glömt bort hur jag brukar fördriva det. Eller så har jag bara ingen lust.
Så jag lyssnar på the knife istället, och försöker tänka kreativt.

okej, jag är en downer idag, men jag kan tipsa om Achmed the dead terrorist på youtube om du vill bli underhållen!
see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback