Jag var tydligen inte klar än

Jag har förresten börjat komma på migsjälv med att bli randomsentimental lite nu och då på senare tid. Det känns skumt. Men jag tror det är för att jag blir påminnd om att jag har varit så glad. Missförstå mig rätt, jag sitter inte hemma och sågar mig i armarna direkt, det är mer att jag inbillar mig att det är bättre nu. (Det är iofs ett tecken på att man inte är deprimerad, att tro att man är lyckligare nu än förrut, så det känns ju sunt.)
Att jag på något sätt gick runt och hade skuldkänslor hela tiden för länge sedan.
För det börjar bli länge sedan, börjar det bli patetiskt? Jag har ett nytt liv nu, det är annorlunda och jag är annorlunda. Men det är ju inget främmande liv, och jag är inte främmande för migsjälv. Jag återgår till den jag höll på att bli när jag var 17, det är en bra sak. Hon kunde flyga.
Och jag gör knäppa, sjuka saker nuförtiden. Som att kasta ut människor klockan 2 på natten för att de talar babyspråk med mig. Och boka två kryssningar, två helger i rad.
Varför känner jag mig då så instängd?
Eller inte instängd, inramad. Det känns som att jag stirrar på migsjälv genom en glasruta. Och jag är lite trött på vad jag ser när jag sitter stilla. Dethär leder ingen vart. Jag är inte fast i mitt förflutna, verkligen inte, jag skulle inte vilja gå tilbaks om jag så fick en miljon. Eller kanske, men i så fall till en sekund när jag var 16 bara.
Men jag ser inte fram emot något heller, jag har inga mål. Jag längtar inte.
Jag längtar inte till julen, inte till helgen, inte till våren, inte till Arvika, inte till Stockholm, inte efter någon.
Och jag saknar bara dem jag hopplöst förlorat inatt.

Betyder det att jag lever i nuet? Eller inte alls? För någon sa någon gång att man inte kan stå stilla. Antingen går det framåt eller bakåt.

Så jag vill något som ska få mig att stråla med hela kroppen, något som jag ska känna med hela mig som ska störa ut allt annat och ge mig semester från migsjälv i tre sekunder.
Till exempel rädsla, eller skratt. Eller solsken.

Men, godnatt. (Men jag ska inte sova riktigt än, måste få hem Futuramafilmen först!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback