to dream or not to dream...

Klockan är 10.13 och jag har redan hunnit med ungefär hälften av allt jag ska göra idag. Det beror inte ens på att jag bara ska göra två saker idag och den ena var att tvätta håret! Gillar när jag är välplanerad.
Bestämde mig igår för att analysera mina drömmar (jag läser drömtydning av Freud som gonattsaga) och bara för det kommer jag inte ihåg någonting om vad jag drömt inatt. Typiskt!
Nu ger jag migsjälv en liten paus för att blogga och lösa korsord en stund, sedan ska jag väl fortsätta med mitt schema för dagen.
Jag kommer sakna sådanahär dagar, att vara ledig och få saker gjorda utan att stressa. Jag kommer väl inte vara ledig på fem år känns det som. När man pluggar är man aldrig ledig, det finns alltid saker man måste eller skulle kunna göra, eller så ska man jobba. 

Åter till drömtydnigen som koncept. Det är rättså intressant att analysera en av sina drömmar, försöka komma på varifrån delarna i drömmen kommer ifrån, tex brukar jag drömma om blod när min mens är försenad, och hur många gånger har jag inte drömt att jag dricker när jag är törstig eller går upp och börjar göra mig i ordning när jag håller på att försova mig men ändå somnar om hela tiden?

Nu har jag bättre saker för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback