Belöningssystem

Jag har läst igenom tre kapitel i min bok  om beteendevetenskap (den ska enligt den själv handla om psykologi, men den handlar endast om beteendevetenskap och biologi), kapitlerna handlade om medvetande, inlärning och typ evolutionen, så jag belönar mig med att äta lunch, tvätta håret, löka vid datorn, städa, lyssna på musik och träffa henke.
det borde ju motivera mig till att plugga mer! enligt teorin om att belöningar uppmuntrar fortsatt bra beteende..
För övrigt suger boken, den är på engelska (trots studier i inlärning som visar att människor lättare tar åt sig information på sitt eget språk). Och den är amerikansk, (i USA får författare till studentlitteratur betalt per ord så de ordbajsar på som om de hade mundiarré.) och den dissar min älskade Freud. När den tar upp drömtydning säger den dels att Freuds teorier är förlegade, sedan citerar de någon som har sagt exakt samma sak som Freud sa, och tycker att det var ju  bra! Jag kan bli omotiverad för mindre.
Längtar som en dåre till kursutvärderingen, då ska jag minsan spy galla över dem alla!
Moahahahhaha

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback