Totalt slumpmässiga tankar

Greps av en hastig depression av kombinationen MNKs sista radioprogram på obestämd tid, låten I will always love you (Dolly Partons original) och tentaplugg att jag tillbringat två timmar slöpluggandes och stirrandes upp i taket. Frossade loss i gamla Ace of Base låtar (Spotify är ibland helt underbart) vilket ledde in till flera andra deppiga nittiotalslåtar och mer depp.
Nu ska jag försöka ta mig i kragen, duscha, klä på mig något snyggt och hitta en mer upptempo nittiotalslåt än Achy Breaky Heart, som visserligen svänger.

Kanske sluta stirra ut på snöfallet utomhus och drömma om solen som finns i alla andra länder utom Sverige. Sluta tvångstänka på solarium, bastuar och allt annat som är varmt, kvavt och svettigt.

Jag blir ganska snabbt stir crazy, rastlös av att vara ensam hemma. Sonny spelar in kortfilm hela veckan. Jag är allena och lever på potatis och andra undermåliga källor till födoämnen. Och apelsinjuice. Och ja, kaffe såklart. Men jag får mycket plugg gjort. Mindre hårtvätt dock.
Köpte massor av fina saker för mina julklappspengar igår på rean, men orkar inte ta på mig dem för vem ska se dem?
Som sagt, jag deppar ihop och GADar ur.
Mest är det nog MNKs fel, jag hade en helt ok dag innan jag såg att det var slut, kört, och finito.
Varför försvinner mina favvoradioprogram? Pang Prego, MNK, Lantz i P1-4... Ja ok På minuten finns kvar. Är jag fel målgrupp?!

HA! Lantz i P4 är tillbaks den 29e januari.
Men ändå.. Jag ÄR fel målgrupp. Intelligent person med idiotisk humor är tydligen inte normalt. Man ska vara korkad med idiotisk humor eller intelligent med smart humor. Eller nåt. Jag är intelektuell men gillar extremt dåliga skämt. Varför var jag tvungen att börja älska MNK? När de bara skulle lämna mig med alla minnen...

Har lyckats lokalisera varför 90-tals musik ger mig lättare ågren, den försätter mig helt enkelt i en prepubertal sinnesstämning av ambivalens och förvirring. Inte svårare än så. Ska försöka lyssna på något som är lite mer 10-tal.
Det är för övrigt sjukt häftigt att det är 10-talet. Det betyder att det snart är 20-tal, och det vet vi ju vad det betyder. Sjukt fräcka kläder och page! Men jag passar nog inte i page.

Nu börjar det bli mörkt ser jag, så det är väl dags för mig att slita mig från datorn en stund.
Död åt vintern.

Kommentarer
Postat av: Helena

Yey! Love Ace of Base. Go Mimmi!

2011-01-06 @ 18:34:44
Postat av: Gaymasen

Sv: Tack för tänkvärda ord!



Och ja. Pride har väl sin charm (har aldrig varit där). MEN. Det viktiga är ju att man visar sin kärlek under normala tillfällen och inte när man ska vara som en skyltdocka och bara "Alla HBT-personer, VISA UPP ER." För det ger ju bara mer fördomar. Men jag förstår din tanke och tack. :)

Postat av: J

Faktiskt. Totalt, totalt slumpmässiga. Men det är ju det som är det fina med att ha en blogg, att man får göra så =)

2011-01-08 @ 12:17:34
URL: http://grenfeldt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback