Skriver av mig lite

Det är väl bara att börja acceptera att jag inte hinner med mer än max två blogginlägg i veckan just nu. Ändå hinner jag med alla TV-serier jag följer. Och det är inte få, typ 18 plus tre radioprogram (MNK, Cirkus Kiev och På Minuten).
Jag hinner med det, tvätten, diska, plocka, äta mat och dricka några glas vin varje vecka. Och lyssna på tusen miljoner låtar i min ipod och på radio hinner jag. Är det möjligen en prioriteringsfråga undrar ni. Nej, eller jo. Det är vad jag skulle kalla en målkonflikt. Vill jag ha det mysigt hemma, ett rent hem och slappna av eller vill jag vara svinduktig i skolan? Bloggen kommer liksom inte ens med i konflikten tyvärr. Grupparbetet sliter på oss alla i min termin, och jag ligger efter med en skitsvår tenta, men när jag kommer hem vill jag ha lite skill variety, använda andra delar av min hjärna än pluggdelen, analysdelen och tänka-smart-loben. Och bloggen är, även om den är rolig, intelektuellt krävande. Till och med när jag bara skriver blipp blupp blopp måste jag tänka lite. Att kolla på tv och lyssna på musik är knappast krävande alls. Det kräver bara tid. Att städa är fysiskt och ger snabbt resultat. Jag brukar sjunga när jag diskar. Eller lyssna på radio. Men det sliter ändå.
Det tråkigaste är när min PDT-kurs blir lidande, för den är det roligaste, men likväl plugg.

Det är tur att helgen har två dagar. En då man kan göra allt som behöver göras efter en stressig vecka, städandet, matlådelagandet, tvätthögen som tornar upp sig, bortsvabbandet av blåmärkspulver från lägenhetsgolvet... Och en för att samla kraft för att kanske orka plugga lite på söndagkvällen, och lite mer på måndagmorgonen.
Tid är flaskhalsen, som vanligt. Och det får mig att reflektera över sommar/vintertid. På engelska heter det daylight saving time.
Hur sjuka är inte vi människor? Tiden har vi bara hittat på, och vi kan vrida den som vi vill, för att få mer sol på dagarna. Det är så konstigt.

On another notion
Var på försenad Halloweenfest igår, några var inte utklädda och de kommenterade oss, som var det, med ett "Det är ju en vecka försent". Halloween finns ju inte ens egentligen inte i Sverige, och man får väl klä ut sig när man vill? Speciellt om man är bjuden till utklädningsfest är det trist att komma i jeans och T-shirt... Men ja, jag är van vid så sjuk hög utklädningsstandard eftersom min klass är så brutalt bra på det. Jag sa i alla fall ingenting.

Nu ska jag lyssna på Cardigans och andas lite innan jag hämtar tusen kilo tvätt.

Kommentarer
Postat av: Gaymasen

Man hinner, med andra ord, med det viktiga. Haha. Fredagarna är bäst. Då typ alla bra serier kommer ut. Yiiiha! Jag hinner dock aldrig med att tvätta. Enda gudasynden som inte hinns med varje vecka. ;D



Och tack för tipset om hur jag tar hand om blomman. Blir nog den där "Ohherregud"-varianten. ;)

Postat av: J

Men fan Mimmi, det här med bloggandet är helt klart bara en fråga om prioriteringar! Man kan inte sitta och vänta på inspiration, man måste tvinga fram skiten dag efter dag.



I övrigt, jäla torrbollar som kommer outklädda på maskerad. Om de inte var gothare förstås, och joean + tisha var deras kostym.

2010-11-11 @ 14:07:16
URL: http://grenfeldt.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback