Ska man behöva göra allt själv heller?

Är det så? Vem gör kaffe åt mig när jag bloggar inlindad i tusen handdukar? Tydligen ingen. Inte ens jag. Jag har nog en ganska konstig tvångig grej (tvånging = psykologsnack för tvångsmässig) att jag vägrar använda köket om det är belamrat med disk. Ren som smutsig.
Okej, det är kanske inte tvång med närmare eftertanke. Det är nog bara att mitt kök är så sjukt puttlitet. Bara tre personer vet jag som har mindre kök. (K, M och en kompis till M, jag minns inte vad han heter, han gillar inte mig) de har ännu mindre kök. Eller snarare sorgliga ursäkter för kök.
NÅVÄL, kaffe var det. Var är det? Kan inte mindre diskkänsliga personer vakna och göra kaffe till mig? Har varit inne och hoppat på honom ett antal gånger nu (2) för att försöka få honom att vakna och göra sin plikt.
För övrigt är det en ofanlig tur att mina grannar inte läser min blogg. Då skulle de nog komma in med kaffe på stört.
Mina grannar är hippeisar. Men de verkar ha antingen fattat att de inte äger en konservöppnare och börjat köpa konserver med såndär draggrej på, eller hujedamig, köpt en egen konservöppnare. För de har inte lånat våran på säkert en månad.
Till er som undrar, ja, jag är hippiebashare. ja, jag ogillar hippies. Konstigt kanske, eftersom båda mina föräldrar var äkta kollektivister och hade matlag, och jag gick ju på kollo som barn. Joo-då. Men liksom. 5 vuxna människor i en trea. Hur funkar det? Speciellt när vardagsrummet och köket är samma rum. Sover alla i samma säng? Jag bara undrar. Det är inga stora lägenheter det här. Jag får ju som sagt själv klaustrofobi i köket. Hur får de plats? Och varför heter de så konstiga namn? Jag bara undrar.


....

Nej, han har fortfarande inte vaknat. Jag gör väl kaffe själv då!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback