Längtan och väntan

Vem godkände snöfallet vill jag veta, verkligen. För den personen ska jag slå. Tänk om all snö hade varit regn idag, tänk hur renspolade trottoarerna snart skulle vara. Snöhögarna som är högre än mig skulle snart vara ett minne blott. Jag längtar och väntar på dagen då min gmailbakgrund har vattendroppar som motiv igen.
I övrigt är mycket av det jag väntat på redan här, jag har börjat på mitt nya jobb, (hemtjänsten) sätter igång med klientarbetet på onsdag, jag har fått CSN... Nu väntar jag alltså på våren, att jag och Sonny ska flytta ihop och att min syster ska åka hem till Sverige. Och på att bli snuskigt rik. Det senare lär ju inte inträffa. Någonsin.
Annars är det ganska hoppfullt, till och med det sista kan bli verklighet, om Sonny blir snuskigt rik på film och ger alla pengarna till mig alltså. Det känns skönt att veta att det finns en liten liten möjlighet. Förutom att man ju inte blir snuskigt rik på film i Sverige. Vi kanske skulle starta en konkurrent till IKEA istället. En som ligger mitt i stan så man slipper åka så långt. Där har vi ett vinnande koncept. Eller ha all försäljning på nätet och snabba leveranser som alltid kommer på kvällstid. Då skulle man nog inte ens behöva ha låga priser. Och så döpte man alla möbler efter städer i Kina. Det vore ju faktiskt mycket mindre falsk marknadsföring än IKEA. Liatorp, yeah right.

Jahapp, battlar som vanligt någon slags infektion av förkylningstypen. I blame mitt nya jobb. Vårdyrken är vanligtvis smittohärdar. Inte direkt otippat. Tur att jag har ett formidabelt immunförsvar som inte kompromissas av någon som helst stress. (HAHAHAHAHAHA)


Kommentarer
Postat av: katta

skönt att se att du har humorn kvar iaf :D



och GRATTIS till jobbet!!! Jodu, handsprit kommer nu bli en ännu mer kär vän än på ditt förra jobb. Jag lovar. Looooooovar.

2010-03-02 @ 13:41:01
Postat av: sirigrand

skitbra! din rikedom ar sakrad!!



oh nu bloggar jag! titta vad duktigt! tack vare att du tjatade forut! pussel


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback