Livet leker

Grannarna spelar trumpet, helt otroligt dåligt också. Min dator har återigen sagt sin sista suck, eller nåt.. Skolan har börjat och med det en enorm inläsningshög och ett förhöjt kaffekonto. Tänkte i tidsandans tecken blogga lite ekonomiskt. Om än inte sparsamt. Kort sagt, det är dags för Mimmi att gnälla om sitt usla kassaflöde.

Åkej, vad har jag för inkomster? Denna månad helt ok, eftersom CSN är svin som tror att studenter är kapabla till att spara pengar från januari till maj. Har de inte hört talas om att man får lön månaden efter man jobbat? Tydligen ska man klara av att jobba i april, då man ju som bekant läser på heltid. Organisationsteori. Tydligen en mycket krävande kurs. Woohoo. Och om någon trott att jag kommer kunna spara pengar nu tror de fel. Jag behöver nämligen ett träningskort. Visserligen för att jag inte köpte något i höstas. Då köpte jag istället kläder. Go me.

Ibland undrar jag om jag är så smart som jag tror. Jag har varit extremt neurotisk med pengar, nu är jag tyvärr mer laid back och visst, jag mår bättre, men jag har ju mycket mindre pengar!

Jag är faktiskt i alla fall inte pank, än, det är jag nog på söndag, men då har det i alla fall hållit hela månaden. För en gångs skull måste jag nog säga. Det är inte det att jag inte klarar mig på CSN, det är mer att jag inte har något extrajobb. Eller sommarjobb för den delen. Jobbar visserligen på det. Eller ja, egentligen behöver jag ju min dator för att skriva CV. Men man ska inte hänga upp sig på detaljer. Har jag hört.

Nåja, nog gnällt. Jag har gått tre promenader på tre dagar! Jag är galet duktig! Alla promenaderna var på en timme. Det är typ, sjukt duktigt. Jag mår faktiskt mycket bättre också. Jag har gjort solhälsningar varje morgon i en vecka, jag inbillar mig att mitt låga blodtryck mår lite bättre. Och inbillning är ju fantasins moder. Eller hur det nu var.

Något annat är att min syster är i England, lyckligen framkommen uppenbarligen, jag hoppas hon kommer trivas. Och börja blogga igen. HINT HINT. =D

Nu ska jag avsluta med att lista allt jag vill ha men inte har råd med
  • En imac
  • En iphone
  • En ny frisyr, frisörklippt
  • En ny soffa
  • Kläder, igen
  • Något sätt att få grannen att bli av med sina lungor så han inte kan spela trumpet längre (har hört att hit-men kostar attans mycket pengar. Kan även vara olagligt. Får kolla upp det... )
Tjing tills vidare

Kommentarer
Postat av: katta

köp joggingskor! att springa är gratis :D



Att vara student suger, speciellt i januari. Terminsräkning, sl-kort och litteratur. Givetvis har de varit så "snälla" att de satt metod 2 (TUNG!) parallellt som psykologin så att jag t.o.m har slut på monopolpengar. Kan man sälja sin själ för att ha råd med allt?

2010-01-18 @ 22:10:22
Postat av: Cambitch

hihihihi :D



Postat av: J

En annan har ju inte ens fått studiestödet för januari, så här sugs det på ramarna. Organisationsteori är fö inte alls särskilt svår om man jämför med andra fek-ämnen, så den kommer nog gå bra =)

2010-01-27 @ 12:14:09
URL: http://enentreprenors.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback