Dagens geografilektion

Idag är det... Torsdag. Eller hur? Ja. Jajaja jag är sämst på att blogga ofta. Men ni kan glädja er åt att jag även är sämst på att plugga. I tisdags skulle jag börja på kapitel 8. Har jag öppnat boken? HAHAHAHA
Klart att jag inte har. Däremot är mitt hem någorlunda städat och min kyl full av alkohol. Och golvet är faktiskt ganska dammfritt. Om jag bara tvättar så har jag snart inte så mycket som hindrar mig från plugg. Förutom föreläsningar på dagarna såklart.. Det är egentligen inte likt mig, men jag antar att 4 års ihärdigt plugg tagit ut sin rätt. Jag gillar fortfarande att lära mig saker, men hellre praktiskt än teoretiskt. Tvinga på mig kunskapen är det som funkar just nu. Jag läser skönlitteratur istället. Och äter mandariner. Jag tror nog att jullovet redan har börjat.
Man ska inte ta sig själv på för stort allvar, tydligen. Fick höra det i måndags, när jag var kanske i min minst mottagliga sinnesstämning (en blandning av måndag, förkylning, mensvärk och trötthet)
Men man ska inte ta sig själv på för litet allvar heller. Nu tar jag mitt mandarin och bokberoende som en hint av att jag behöver vila. Vila, vila, sova. Ska träna idag. Det är också ett sätt att vila. Fakskt.

Dagens nytheter som jag tycker något om
1. 8000 svenskar behöver fetmaoperation
2. Magsjuka i vattnet i Östersund

8000 svenskar behöver gå ner i vikt, de behöver beteendemedicin också om de nu ska opereras. Annars ökar risken för att de begår självmord när de blivit smala. Paradoxalt? Inte alls, om en person hela livet använt mat som ångestdämpare och man tar bort maten kommer de behöva döva ångesten på något annat sätt. Om de inte får hjälp med det som orsakar ångesten så är det stor risk att de inte orkar leva längre. Men det är det ingen som pratar om på nyheterna.

Jag är glad att jag inte bor i Östersund! Var ligger Östersund? Okej, långt långt upp i landet. Typ, i mitten av Sverige. Då är jag glad att jag inte bor där av flera skäl.

Det var allt. Nu blir det mer kaffe innan skolan börjar. Parametriska analysmetoder ska vi lära oss idag. Det är inte psykoanalys, det är statistik. Jag blir deppig av statistik. Jag vill genast börja förenkla och utveckla ekvationerna man räknar med. Men det är inte poängen med statistik.

Kommentarer
Postat av: Malin

Haha absolut glad att jag inte bor i ostersund, jag med!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback