SJUKT

Vintertid. Jag vaknar med ett studs och är aspigg klockan åtta. För min kropp är van vid att mögla upp någon gång vid niosnåret. (och för att jag inte är bakis...) Plötsligt är jag ett under av energi och dygd. Som att livet är fullt av möjligheter, som att... som att jag kommer hinna lösa söndagskrysset. Att glo ut genom fönstret kväser dock all känsla av att vilja uträtta något, och den kalla luften ifrån detsamma intalar mig att gå tillbaks till sängen, men en kopp kaffe kanske.
För varför i helvete ska man vara vaken när solen inte är det?

Kommentarer
Postat av: J

Det är ingen dum ide, man måste bara vara vaken när solen är uppe, på vintern är det helt okej att komma till jobbet fem över elva och dra hem kvart i två, det är ju mörkt ute liksom ^^ genialt =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback