Existentiell förbannelse

Jag inte bara hatar, jag avskyr min trådlösa nätverksanslutning.
Dethär inlägget skulle troligen handlat om något annat, soliga dagar, kärlek, snuttegull, positiva erfarenheter samt ett referat av min cykeltur i solen vid tolvsnåret i morse.
Nu kommer det istället handla om något annat, typ, min överkonsumtion av blåbärssoppa. (Gå och lägg er Proviva, det är inte juice, det är hederlig blåbärssoppa)
Jag har aldrig varit ett fan av vare sig nypon- eller blåbärssoppa. Inte heller kräm har jag gillat i min dag. Det känns mosigt och artificiellt och som ett substitut för riktig frukt. En besvikelse man mosar i sig på fritids för att det är vad som bjuds.
Igår köpte jag Provivas trötta blåbärsdryck. Kanske för att jag gillar dofilus blåbär, kanske för att jag är ett lättlurat pucko. Tydligen är det bra för magen. Tydligen innehåller skiten 9% tillsatt socker.
Och smakar därefter som übersöt blåbärspuré. Eftersom jag inte haft något bättre för mig än att starta om datorn för att nätverkskortet är en hora har det blivit mycket vatten, nyponsoppa, lingonsaft och blåbärsgegg. Min mage är tämligen full av vätska. Men något måste jag ju muntra upp mig med när fanskapet till dator hatar mig.
Suck.
Allt är segt. Inte bara internet utan även vår kursbok i existentiell psykologi. Bullshit om du frågar mig, aka filosofi. Jag fattar varför jag inte någonsin kände mig dragen till Nietche och Sartre och alla de jepparna. De är lata puckon som gillar att prata om liv, död och existentiell ångest.
Snälla.
"Människans lidande kan härröras till det liv hon levt" NÄHÄ?! Hade jag inte en aning om.
Sådant gör mig ilsk!
Det och små, lätt förståndshandikappade människor före mig i matkön. "Men det stod ju att den kostade 12 kr!" "Nej, det var varan bredvid som gjorde det, detta är ett kilo guld, det kostar mer än så jag lovar" "Får jag tala med din chef!"


HAT! Oj
Nåja, jag har ändå terapi i morgon, så jag har något att prata om då... 

Kommentarer
Postat av: fröken gud:

nej, jag har inte märkt av att jag dött något än så länge i alla fall, men bara för det behöver man ju inte vara helt säker!

jo. det är skitäckligt. det har samma konsistens som en viss sorts vätska den manliga kroppen utsöndrar vid häppi måmänts och smakar som växter.

och om jag gillar att plåga mig själv? hmm. ibland. så man märker att man lever lite liksom! ;)

Postat av: katta

hahahahaha NU snackar vi allmänt anti med bismak av en hatisk människa. Du är ju för rolig.

2008-10-07 @ 21:12:38
Postat av: J

Wow, du tar liksom bitterheten till helt nya nivåer ibland =) Var får man tag på en näve taurin då?

2008-10-07 @ 21:16:28
URL: http://kreftans.blogg.se/
Postat av: fröken gud:

ja, konstistensen är faktiskt rätt vidrig.. känns lite perverst att ta en sån shot liksom..

proviva tröttbärsdryck? hahaha! ja, släng!

ja, förmodligen. fast koffeintabletter har jag inte testat. blir man piggare, verkligen? kaffe biter ju inte..

2008-10-08 @ 11:13:25
URL: http://shootmeagainiaintdeadyet.blogg.se/
Postat av: J

Det är ju så förbannat dyrt med allt det där bara.. då måste jag börja råna banker igen =/

2008-10-08 @ 12:12:18
URL: http://kreftans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback