Vem fan har the blues på en lördag?

Alla människor har en konstform.
En del målar tavlor, andra sjunger i dushen, jag bränner cdskivor.
Jag bränner en CD för att kunna lägga saker bakom mig. Denhär gången tänker jag inte efter, jag bara öppnar mappar och väljer den jag mest vill. Denhär CDn är inte för någon annans öron och då kan jag vara ärlig. Den är inte för att säga någonting till någon som inte vill lyssna. Den är för att jag vill lyssna. Inga nya låtar slipper igenom!
Och får plötsligt Another Breakfast With You över mig. Inte så konstigt eftersom det är den som är nummer tre på listan. Men den är såhär.
(Did you ever fall in love, for quarter of an hour or above?) gjorde jag det?
Från T-Centralen, ner mot blå linjen, den kalla långa tunneln med nästan platta rulltrappor. Sommar, klibbiga kläder men äntligen svalka. På väg till Willys, jobbet, det enda som håller mig flytande.

Men jag tar det från början.
Blame it on those who caved in and you're too great ja, så är det, även när jag tappar taget
it was good in the beginning det var det
I didn't feel a thing when you told me, that you didn't feel a thing when I told you that I didn't feel a thing, another breakfast with you denial?
Stay on forever more, play all you'll never know ingenting kunde hålla oss ihop, inget ögonblick i världen
I wanna live, life, and never be cruel, I wanna live life and be good to you men det går inte, jag är inte snäll
But it's a fantasy, not a reality, and it's no good, no no good for me, you have no idea sluta vara så besatt
I make you feel unpretty to? jag tror det
And I don't want to know the reason why our love keeps walking right on down the line, I don't understand you and me babe I just want you to be mine men det vill jag inte, det är bara som jag tror. och jag vet varför det går down the line
I lose my independence whenever I get close never again
And one of these days I won't be afraid of staying with you jag kommer alltid vara livrädd
Please say you'll be waiting jag väntar här tills jag fattar.
And the hardest part was letting go and not taking part, you really broke my heart kontrollbehovet
Det är så logiskt, alla fattar utom du, du har inte en aning alla fattar utom jag
we've been to the top, we've been to the bottom men fjärilarna är borta
If you want to, I can save you, I can take you away from here  you don't want to, I can't save you, I can't take you away from here
And I remember a time when balance was fine and I was just walking on one fine
I wanna travel trough time, see your suprise och jag som hatar att ha fel, till den milda grad att jag fejkar glädje
This is our last goodbye, and you should be holding me
and I'll become, as a girl, in the desperate kingdom of love



Ja, jag vet. Jag gillar brudig musik och är besatt av personlig symbolik. Men grattis till den lilla pusselbiten in i min hjärna. Nu ska jag bränna fler CDs. Ja det ska jag, för vad ska man med en nykter lördag till om man inte ska skapa? You tell me!





Kommentarer
Postat av: katta

gå upp runt 12tiden, traska ner till konsum och köpa frukost, äta, knarka kaffe, se på konstiga filmer, äta bullar, dricka te, öl, äta pannkakor, ta en promenad.



mycket trevligt. Inbjuden till fest blev man dessutom, men palla. Jag är sjuk och vill sova.



Men men, sånt är sånt man kan göra en (nästan, vem fan känner av EN öl??) nykter lördag.

Nu ska jag snyta mig.

Because I care.



hah.

2008-07-12 @ 21:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback