20080419

Och, som vanligt, sista sidan som ett snöskred
Som ett måste, som ett möte
Som ett bestämmande avslut
Som en början, som en förnimmelse av ett avslut.
Men vi kopplar samma strypgrepp på varandra
Och vill förlänga det för jag har glömt att nya sidor, att första sidor
Som första kärleken, fylld av ovisshet, och ingenting bestämt
ingen kan veta hur det slutar, om det slutar
Och, som vanligt, sista sidan som ett solsken
Inväntat, jag har längtat efter dig
För abstraktionen som jag väntar dina steg i morgonluften
Och människor slutar fråga till sist
Jag slutar anstränga mig, (för att i tysthet anstränga mig det tredubbla)
Det spelar kanske ingen roll hur vi sörjer,
allt som gör skillnad är känslan av död innanför tröjan, minns vi den?
Jag hamnar mitt emellan allt tungans kött och allt tändernas blod.
Och, som vanligt, sista sidan som ett snöskred
Sista sidan som en sorg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback