Livsglädje (2004)

men jag vill bara ligga här i min säng och skriva upp all min livsglädje och spara den tills jag vill ha den. tills jag åtrår livsglädje som vatten. jag vill omvandla min livsglädje till en bäck. en bäck omgiven av mossa, tallar blåbär och allmänt skogskraffs. myrstackar och stenar och sånt som du är rädd för.
och jag vill att min livsglädje ska spegla stjärnorna på natten. och rinna ut i en sjö. och ormbunkarna ska släppa ner sina sporer och andra äckliga saker, som barr, ska falla ner i min livsglädje. och den ska vara så ren att den kan drickas.
men min livsglädje ligger som en klump i mitt hjärta, den skickar sockrade signaler till min hjärna att den vill vakna och lysa ur ögonen på mig.
men jag kan inte väcka den, bara vända den lite då och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback