20081116

jag vill inte bygga barriärer
Jag vill bränna broar mellan oss och
valmöjligheter.
För jag vill inte ha möjligheterna
Jag vill ha dig
Jag vill inte samla mina tvivel i små vassa klippskrevor
Jag vill att mitt tvivel inte ska ligga tryggt i lä
Det ska flyga med havsvinden
inte bara röras upp i storm
Jag vill inte hänga svikna löften
som strumpor att torka i spöregn
Jag vill torka dem framför brasan och
elda upp dem eller spara dem
som vissna löv
eller kuriositeter

(Men jag bygger barriärer, omärkliga i början
jag samlar mina tvivel till de går in i
grundvattnet och berggrunden
tills alla mina klippor fräts upp av
tvivel och allt jag är är stenöken
och jorderosion
och jag blöter på nytt alla svikna löften
Så de känns fräsha och aktuella
även om de tappar färgen och
blir en enda stor grå massa
som jag inte kan urskilja
ur tillvaron)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback