20080918

Mitt hjärtas ljus
Du är mitt hjärtas ljus
Jag känner dig genomstråla blodkärlen
hur du gör mig radioaktiv
Som solen genom molnen
är du i mina klaffar, mina kammare
och förmak
God natt mitt hjärtas ljus
Jag hoppas du får vila, sova
För att orka lysa
fylla mitt hjärta med ljusröd värme
Jag hoppas du får fyllas av förundran
över dagarna som vandrar över nätterna
över gränser som inte existerar
såsom jag förundras över dig
Över hur du sliter och drar
bränner och kokar i mig
hur du värmer mig inifrån när jag är kall
Sov gott mitt hjärtas ljus
jag hoppas du ska vakna till
en dag som är din egen
såsom jag vaknar med ditt hjärta i mitt bröst
Som jag känner det slå bredvid mitt eget
som jag hör mina tankar sjungas av din röst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback