20070909

Jag ska dingla från stupet, ett lillfinger från fallet
Och världen ska svindla under mig
Och jag ska veta att min enda länk,
och mitt enda hinder från att vara i svindeln är det fingret
Jag ska balansera all makt i detta finger
Det ska få bli ödesväljande
Jag ska snegla upp mot klippkanten
Där allt som är tryggt och invant
och genomtänkt och kvävande är
Och jag ska kunna mig uppåt
Försöka få fäste
Sedan ska jag släppa
Jag ska
Falla
Jag ska existera i fallet, i världen
genom svindeln
Kortvarigt men fulländat
Och jag ska andas mig genom luften
Det ska inte finnas några förväntningar
Döden ska komma plötsligt, utan skillnad
och jag ska hela tiden veta
att det blir inte mer än såhär
Jag är på maximum
det ska inte finnas mellanting på levande eller död

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback