20070225

Livet är fördrivet ur dessa tapeter
(Här finns ingenting att måla)
Väggarna viskar inte på nätterna
Mattan är inget hav, den ligger stilla
värmefläkten startar ingen orkan idag
(Ingenting att önska och misslyckas med)
Ingen gräver hål i mina speglar för att komma ut från andra sidan
Det brinner inte här
och inga klockor vänder sig och går åt andra hållet
Det finns inga gömda melodier
(Ingenting att tänka sönder)
soffan står snällt och galloperar inte iväg på sina fyra ben
Min säng är ingen tidsmaskin
(Det finns inget blod kvar i mig)
Det är datorn som brummar
inget monster under skrivbordet med blålysande ögon
(Jag andas bara för att jag måste)
Fåglarna flyger inte från väggen, de kvittrar inte
Inga monsunregn i badrummet, inga ormar ur avloppet
Ingenting färgar av sig
Inga solar genom fönsterrutan skulle göra mer
än lysa upp här inne
Inte ens döden lurar i skuggorna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback