2005-04-09

men det är inte så lätt att lyssna
när du aldrig menar det du oroar dig för
om du verkligen vill ha tillbaks mig
det räcker inte längre att du säger att du älskar mig
när jag ändå inte kan säga det till dig
för du låter mig inte hämta andan
eller så vill jag inte ljuga
och sen lägger du på luren över min klump i magen
gör det svårare att le
underlättar kväljningarna som hemsöker mig igen
men dom är nog bara på besök
ungefär som du i verkigheten
och jag säger välkommen till ett vuxet förhållande älskling
men sen orkar jag inte slåss mer
så jag lägger mig på rygg som en stackar liten skalbagge utan att ens vifta med benen
igen
och igen
och en gång till

jag skulle kunna viska det
men du skulle aldrig höra

jag skulle kunna skrika det till resten av världen
att jag älskar dig så mycket att jag har tappat mitt hjärta
men vi är ute på aldeles för djupt vatten här
och jag är en aldeles för stor guldfisk
för att du ska kunna behålla mig i skålen
utan att jag stångar pannan mot glaset
och sen sticker du kroken genom min läpp och tar ett minnesfoto som du tappar bort

och jag står kvar här och blodar ner mitt slott och sjögräs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback