2003 24 april

måste ta vara på idag
måste ha den vita tomma himlen över mig, måste ha de svarta döda träden och kontrasten
måste känna meningslösheten, måste känna kylan och vinden bita i mig, råheten göra mig vilsen och menlös.
Måste få vara skrämd, osäker, liten, frusen och blöt idag.
För det är så långt till hösten, och ensamheten, långt till kylan.
Och jag behöver regnet, vill ha mörkret. Sol försvinn!
snart kommer värmen, solen och klibbigheten, snart kommer mitt krävande, kvävande behov tillbaks.
För den vita himlen ger mig allt. Den lungnar mig, vinden vaggar och smeker mig, regnet kysser hela mig
och dränker mig i tung våt omsorg
Jag dyrkar inte solen, älskar inte värmen, längtar inte till våren, vill ha hösten!
Jag vill leva i min vita lätta depression och inte känna något.
bara tänka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback