2003-08-31

och jag är den mest självupptagna flickan i världen
och så skör
så liten och rädd
så stor och stark!
så kluven
så otroligt cynisk
så farligt naiv

och dethär är inte sagan om hur jag blir en prinsessa
det är inte berättelsen om prinsens kärlek
i slutet får jag ingen
och skrattar högt åt sensomoralen

dethär är ingen sedelärande berättelse
och ingen fornnordisk saga
ingen lycklig liten visa
och det har jag aldrig bett om heller

och jag är den mest självupptagna flickan i världen
jag är rädd för dig
jag är rädd för vad jag blir när du litar på mig
rädd för att falla och tappa dig

rädd för att du ska tycka att jag sviker
rädd för att få cancer och dö
rädd för att leva ensam hela livet
rädd för att råka ljuga, rädd för sanningen
 
och dethär är inte sagan om hur jag övervinner mina rädslor

det är ingen saga alls
för sagor är mer verkiga än jag

och jag är den mest självupptagna flickan i världen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback