Wake up and smell the bokbindarlim

Jag roade mig själv nyss med att kolla upp all kurslitteratur jag kommer behöva under nästa termin. Fast jag har inte någon lista över sista kursen, så egentligen kollade jag för tre kommande kurser. I alla fall.
1700 kronor kommer det gå på. Om jag envisas med att köpa alla böckerna nya.
Det är ju typ en hel månads mat för en person. Hur tänker bokus, hur tänker csn, hur tänker skolan och hur tänker jag att jag ska ha råd med detta utan att gråta ihjäl mig när tusenlapparna fladdrar iväg. Hur?

Men de verkar ju roliga i alla fall. Roliga namn. Compassion focused. Är inte all terapi baserad på det? Eller? Kanske inte. Mentalisering är fett intressant i alla fall. Kvalitativ metod kanske mindre sprittande roligt, men spännande att få veta hur det egentligen funkar. Jag kommer sluka tre av fem böcker har jag en känsla av.
Sen har vi lite fler böcker, men de råkar jag redan ha i min ägo. Eftersom jag är en överambitiös psykologinörd.
Det finns värre saker att nörda in sig på.

Just det. Sökte ett jobb igår. Vi får se om de vill ha mig. (Skickade in ett internetformulär alltså) Hoppas hoppas!
Då skulle jag ju ha råd med böckerna!

Nu ska jag gå och försöka bli av med skakningarna från kaffekopp nr 2.

Och ja, jag hade en mysig jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback