Trevliga dagar och alltings förgänglighet (ska det vara så många "g"?)

Naiv som jag är trodde jag att detta skulle bli en bra dag, i och med ledighet.
Försöker med frukost, öppnar vårt sorgliga kylskåp men ser inga träd för all skog. Plockar ut lite smör eftersom jag i tisdags bestämde mig för att lära mig baka amerikansk äppelpaj. Dels för att alla bakverk blir bättre om man sätter ordet Amerikansk före, dels för att alla älskar personer som göder dem, och till sist för att jag gillar att baka och har ganska tråkigt.
Det kliar i mina fingrar att tömma diskstället, men M sover och jag vet att det skramlar och om någon förtjänar att få sova så är det den flickan. Gör kaffe på sista kaffepulvret. Stirrar in i väggen. Mjölk hade vi i allafall. Tre paket, jag tror att ett av dem är mitt. Men vem vet? Jag är bra på att handla och ännu bättre på att glömma.
Till råga på allt så har en massa människor gått in och kommenterat min blogg med "Ha en bra dag" och inget annat, troligen för att jag ska läsa deras bloggar, antar att det är för att jag registrerade mig på någon skitsida när jag var för trött för att tänka igår. I blame
Jonas! Han hade en rolig grej man kunde trycka på och hupp så var man inne på den sidan och skulle registrera sig. Det är en fiiin knapp, tryck på den i min blogg också. Okej, den är ful och ond. Och ser till att jag får massa spambesökare. Värt. Jag fattar inte grejen men att kommentera 1000 personers bloggar varje dag och skriva nåt menlöst, och sedan skryta om att man har 500 läsare om dagen. Är det därför folk säger att det tar sån tid att blogga? (Eller bara för att de har läs-och-skrivsvårigheter?) Okej, jag vet att största delen av Sveriges befolkning per definition är puckon, men det betyder väl snarare att de ska sitta i hörn och drägla på sig själva? (OBS, detta innebär inte att jag säger att H är ett pucko(även om han har haft dåligt omdöme och varit ihop med mig, sådär nu har jag outat det också, en gång i livet hade jag en pojkvän!!), han har rätt bra betyg faktiskt, även om han både dräglat och spottat på sig själv, men det gör nästan alla när de sover/är fulla och jag menade i vaket, nyktert tillstånd, dessutom hatar han emos och undviker hörn. Så nu har jag undvikit att förolämpa någon jag känner. Eller ja, avgör själva förresten, jag länkar till honom där uppe^^)
För att återgå till min argsinthet, Det borde finnas åldersgränser på bloggar. Och dessutom, att folk kommenterar sådär innehållslöst får mig kanske att missa en bra blogg. Eftersom jag vägrar gå in och kolla. Jag kollar bara bloggar som någon har länkat till och alltså står för. Eller folk som kommenterar mer än pip. Fan, hur svårt är det att läsa två meninga och säga "sucks to be you"? Då skulle jag ju kanske bli intresserad. Iaf arg. Och det är alltid nåt! Jag tycker det är rätt kul att bli arg.

Så, sens moral: Önska mig förihelvete ingen trevlig dag! Jag kanske kan vara trevlig (om jag får betalt) men dagar kan ju inte vara det! Dagar är döda ting eller snarare abstrakta.

Kommentarer
Postat av: J

Ha en trevlig dag!

Postat av: katta

Go J! Go Go Go J!!!

2008-06-27 @ 15:26:46
Postat av: Mimmi

PÖÖÖÖÖÖÖÖÖH!på er båda! -.-

XD

2008-06-27 @ 16:15:16
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback