20090107

Och du vet att jag vill stå på
en smultronäng i en värmande
solnedgång
Snett, orangerött ljus mellan trädstammar

För det vill alla
Vi vill stå i trygghet, skönhet
Höra koltrasten kvittra sin kvällssång
Och du vet att jag vill hålla dig i handen
För handen är mjuk och varm och len
Dina ögon är vackra och milda
Du vet att jag vill sitta på varma barr
och sakta stryka ett grässtrå mot min kind
Känna hur det mjuka kittlar
i stillhet, i skymning, i sommar

Men det förutsätter att jag springer
ibland med andan i halsen
och skräck i blicken
Att jag släpper din hand
går ensam i vind och regn
För det är så jag når fram till dig
Genom stormar, för du ser dem också
och jag måste få ha dem
Du behöver dina äventyr
Så vi kan stå helt nära sedan
efter kall natt och snål soluppgång
Och andas vid huden i din nacke

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback