20081003

Jag vet att jag odlar mina neuroser
(de är de enda "roser" jag har)
Neurala
Förbjudna gränser överskrids
och jag blir livrädd
Varför inte bara få det överstökat?
Och jag vet att det är irreversibelt,
men jag älskar dig omåttligt,
obegränsat

och du älskar ju ovillkorligt

Och ja, jag vet att du har svårt att bli älskad ovillkorligt
men du älskar ju ovillkorligt
Jo, du sätter upp gränser och
du svänger dig i meningar
för att skrämma mig
Men du tror inte jag hör
skräcken och ängslan i din röst
(Men du är inte din pappa, du är inte din mamma,
inte jag heller,
jag kommer inte överge dig,
bara sådär,
jag är inte din bror,
jag är jag och jag är inte mina föräldrar
jag är bara skrattet i dina ögon
och mjukheten bredvid dig
varje morgon)
Jag är din familj

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback