20080402

Jag behöver hitta dem, vägarna som drar mig över på andra sidan
Och jag vill hitta skriket, det genomgående, som alstrar solskensflimmer
Skrämmer allt levande ur skogen
Jag vill samla småsten, fylla alla glashus med min vilja
Men allt blir fallande höstlöv, porösa högar av förruttnelse
Även om jag ser igenom dig, vänder du armarna åt andra hållet,
jag överröstar svalornas vingslag
Genom vattenglittret seglar ansiktets förnöjelse
Jag menar, endast du kan vandra i mina fotspår
Vansinnesfärden tar slut där den börjar, i ditt ansikte,
med ditt hjärtas suckar genom mitt blod
Eller förnimelsen av minnet av ditt hjärtas suckar
Du hör bara kluckandet av saltvatten mot allt mitt väsens önskan att få hålla dig runt handleden

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback