20080627

Du kan väl se i mina ögon att de har mer än oceaner?
De är mer än blå
Du kan väl se att jag kan brinna,
du kan se det i min kropp
Men det är inte kroppen jag vill brinna med
Jag vill att allt förnuft, alla redskap, alla minnen
tänds till eldar i mina ögon
Genom tyst mun
Jag vill att du ser dem, eldarna
Att du vill brinna i dem, ge dem bränsle
För jag vill att allt förnuft blir till aska
att minnen förkolnas och sammanpressas till en diamant
alla redskap, all logik blir till rök och ånga
Och jag vill bära ångan i min andedräkt, röken i mitt hår
diamanten innanför tröjan, mot huden
och askan ska jag rulla i, och bleka mitt ansikte med
bli gråvit med den
Och sedan tvätta mig ren
Jag vill bära all min skam mot huden, synligt, genomskinligt
Jag vill att den visar alla, visar dig
Att jag kan tänka, fel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback