20080124

Medan ansikten stirrar med blank vithet
Eller önskar sig andra ögonfall
Reflekterar värme genom solnedstigande
(För solen ska stiga ned mot jorden,
bränna marken med sina fötter)
Jag kan hålla för munnen,
men syret äntrar mitt blod likförbannat
Och det kan bara gå på ett enda sätt
(Jag har glömt hur det går, kan du påminna mig?
Jag vill bara ha solhetta och allmänna galenskaper
för att fungera i dina fotspår eller värdera
alla ljuspunkter i tystnaden)
Det kan bara gå på ett sätt, åt ett håll
och det går nedåt och vi rasar in mot mitten
alla ojämförbarheter gör mig blind
och tristessen äter sig genom mina ögonlock
Du kan omöjligt se vad som händer
jag vill rassla med kedjor i avgaser och
vräka ner i ensamhet
Du kan andas bakom mina öron
kan du se hur imman faller på min nacke?
Jag kan känna vargskrattet,
som faror mellan veckodagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback