20071031

Jag har mjukheter
Minnen som du aldrig ska få se
En plats i min mage är reserverad för hemligheter
Sånger jag inte vågar sjunga högt
för att de skulle frätas sönder
(Jag kan inte förklara det logiskt
Men jag har tankar jag inte själv kommer åt)
och saker jag inte kan förändra
En oprovocerad mjukhet, som inte viker sig
som inte hårdnar fast jag ber den
En elasticitet, (om vi någonsin förstod den)
För jag skulle bli den jag är
Mitt blod skulle återvända
Jag skulle känna samförstånd
Jag skulle rasa mot marken
Låta mig bli nedtryckt i leran för att få dela med mig av min kroppsvärme
Mina ord skulle falla på plats
och jag skulle fullständigt knäckas
Jag består av förhårdnader och svagheter
av sprickor och övermålningar och livslögner
För om jag har mjukheten inlåst
Har jag den åtminstone för mig själv, är den åtminstone min

Så slipper jag vara helhet, och en enda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback