20070224

och jag vill ha en penna som inte kan ta slut
Jag vill ha mer än välformulerade meningar
Jag vill ha garantier och upprymdhet
Jag vill ha obegränsade andetag
Jag vill lära mig flyga och jag vill inte att det ska vara så varmt att jag dunstar
Jag vill att tystnad när jag behöver den och ljud som inte stänger mig ute
Jag vill vänner som inte tar för stor plats med sin frånvaro
Jag vill att kärlek ska lära mig tänka
Jag vill att soluppgångar är min
(om klockan kunde ticka tystare och om jag kunde fixera stimulus och om jag äntligen kunde finnas när det verkligen behövs)
Jag vill att frosten smyger över gula löv
Jag vill stjärnklara nätter
och grå, regniga aprildagar utan hopp
Jag vill solljus i ögonen i nedförsbacke
isvindar i en sekund
Jag vill fullständig meditation och jag vill springa som en galning, hack i häl
skrikandes av skratt.
Jag vill att ensamhet som ett mörker
Jag vill tomma källare
och själviskhet när det finns en mening
Jag vill tankar, storsinta och småaktiga, beslut och uppföljning och tomma ord
Jag vill lögner och rädsla och sanningar
Jag vill in.
Jag vill slåss, sparkas, rivas och bita
Jag vill blod och tårar
Jag vill renehet och vatten och flod och hat
Jag vill säkerhet och kalla tår
och svettiga nätter, mardrömmar och utmattning
Jag vill entusiasm och drivkraft, musik och röster
ångest som en skavande fyrkant i magen
Vill överdimensionering och analys
att ögon sluter sig
Jag vill livet
Inpå livet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback