2005-01-09

Iband har jag en insikt
iband fyller den mig med vitt helium så jag flyger till taket
ibland vet jag att
att vara stark, är att våga vara svag
inför sig själv och allt utanför fönstret

ibland kan du bli förvånad och imponerad
du tycker att jag är smart och vet så mycket
och jag är så välformulerad i mina åsikter
så kvävande precis och överkörande
för jag lyssnar inte

inte på migsjälv längre ens

och jag vränger ut och in på mig själv tills jag inte ens vet vad som är jag och mina åsikter och varför
och en gång om året är jag inte rädd ungefär
och två gånger om året är jag öppen kanske

och aldrig i livet att jag lever som jag lär mig själv
jag är en enda stor föreläsning

jag blir bara mindre och mindre
svagare och svagare
räddare och räddare
tills jag bara är en prick mot horisonten

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback