2004-11-11

hur ska jag inte vara elak?
du måste väl förstå att jag är svår
och att det jag är räddast för
är att JAG ska sluta älska DIG
inte tvärt om
(för det såg jag i dina ögon att du inte tänkte)
du är ju så totalt utanför mitt liv
och du knuffade ut mig ur ditt när du klev på flygplanet
det är lite svårt att skrika så du hör
för du gör ditt bästa
men jag lyssnar på musik
och lever i den
förstår du inte att jag är high-maintnens?
du måste måla om mig för att färgen ska stanna
jag grånar älskling...
det känns som att du är det sista vettiga jag klamrar mig fast vid
förutom när jag förolämpar dig över telefon
jag skjuter iväg dig ser du inte det?
mitt hjärta har slutat slå
och jag kan inte skratta inifrån
jag tycker bara synd om migsjälv

och jag saknar dig inte
jag längtar inte efter dig
för jag är hård och du måste inte sparka på mig för att jag ska våga mjukna
du borde stryka mig över kinden oftare än aldrig
du borde få mig att gråta
men du vill hellre att jag mår "bra"
när du ändå inte är här för att trösta mig?
jag mår kallt och ensamt!
jag mår hårt och jagklararmigsjälv...
och jag mår så tomt och lessen.

och en liten jävla röst i min skalle skriker på dig
du har inte tid för mig och önskar att vi aldrig blivit
du tycker jag är jobbig och klängig!

men jag vill inte såra dig så jag tänker inte fråga dig

men du har GLÖMT mig
*kurar ihop mig till en liten liten lessen boll som gråter och fäller ut varenda jävla tagg på min igelkottssköld*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback