2003-09-22

nej jag går nu
du får inte följa med
och snälla
stå inte utanför mitt hjärta
skrik inte och banka inte på mina hjärtklaffar
för att få komma in till mig
för jag tänker inte öppna
skulle bara göra det tydligt
så att du inte ska vänta dig för mycket av mig
så att du inte ska vänta på mig
jag väntar på dig
på att få se din rätta sida
jag vet att jag väntar förgäves men kan inte sluta
men du får ändå inte följa med
jag har gått nu
du vände dig bort från min ryggtavla
trots att jag inte vände mig om visste jag det
och jag blir svartsjuk när du inte gråter
du gav upp mig när jag svek
trots att sveket flyttade mig närmre mot dig
och jag finner ingen likhet mellan oss
utom den att jag var som du är
och förnekade det lika hårt som du gör
det är därför jag inte vill ha dig i min själ
du bara smutsar ner
och jag har slut på blod nu
jag orkar inte rena dig
för du vill ju inte ens att jag ska stoppa dig
men jag vet att du vill och ändå inte
sakna mig när jag går
men glöm bort mig nu genast
och dessutom
om du följer efter mig så får du se mig
kasta mig nedför stupet för min frihet
jag vill inte att du ska se hur rädd jag är
rädd för att svika
så sviker jag hellre direkt istället
nej du kan inte skada mig
för jag älskade dig aldrig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback