2003-08-31

om vi drar för gardinerna
och tänder vår trygga gula lampa
kan vi skapa oss en egen värld
en värld där ingenting är farligt
där solen aldrig kan gå ned
förräns vi släcker den själva
och mörkret och kylan
kan inte tränga in genom fönstret
som vi täcker för så ute inte finns
med krukväxter och speglar
kan vi bygga en liten och ofarlig skog
och alla blommor på mitt lakan blir en äng
gossedjuren blir en bondgård
och vår feta katt en tiger
så har vi skapat lite spänning mitt i tryggheten
och om jag kunde
ville jag för alltid
stänga ute världen, men leva lite grand ändå
så om vi skapar oss en egen värld
med endast kärlek
utan sorger så vi slipper gråta
och bor där i en vecka eller två
så kan den farliga, kalla utevärlden
ge oss frihet när vi måste återvända

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback