15e mars

Är smått sur över att jag inte kan någon låt som har ordet mars, som i månaden, inte march eller planeten i sig. Det skapar en ojämnhet i mina kategorinamn.
Är det så att mars inte är en önskvärd månad att sjunga om? Är det ingen månad full av våryra, kärlek eller evig depression? Nej. Januari och februari är de hemska månaderna utan slut där kroppen befrias från alla positiva känslor, april är månaden då hoppet återvänder och regnet överraskar oss. För att inte tala om maj, när solen återkommer. Och sommarmånaderna slutar artister tydligen aldrig att rapa upp sånger om. Men mars, en diskriminerad månad som jag ser det. För vad skulle man kunna skriva om? Stanken när tjälen går ur marken? All is som smälter och fryser och blir halare och halare för varje natt? Fast, det låter ju precis som något som Krunegård eller Winnerbäck skulle skalda om. Misären, kylan, den allt för tunna jackan, skor som blir förstörda, solen som bländar en och den obligatoriska vårdepressionen.
För mig har den inte varit så farlig, den höll kanske 1 ½ vecka, sedan regnade och jag blev sådär hoppfullt lycklig. Sen hade jag visserligen en liten livskris på cirka 2 dagar förra veckan, men den löste sig också. (Jag tvingade helt enkelt en kompis att lyssna på mitt tjat i 35 minuter och hon kom med väldigt bra poänger)
Och PMS gills ju inte heller som säsongsbetonad depression.
Men en vecka räcker ju och blir över, och nu är det snart april ändå. Och juni, och min 25årsdag, och vinter och dags att ta ut examen och 50årskris och allt vad man ska hinna med.

Nu ska jag på kettlebell, det verkar farligt, läskigt och otroligt hemskt. Vad är det för fel på små hoppiga aroebicspass, spinning och klassisk medelgympa (saknar F&S lite faktiskt) frågar jag mina träningsbuddies. Men de bara skrattar och tvingar iväg mig på Body Toning, Pump it och Ass 'n' Abs (som toppar alla tortyrlistor än så länge).
Ska tvinga dem att gå på streetdance när jag får chansen. Hämnden är ljuv!

Kommentarer
Postat av: Anonym person

Pump it har jag inte ens lyckats tvinga iväg dig på än!

Men jag på street dance? HAHAH!! Du ska vara väldigt nöjd att du fick iväg mig på aerobics!

2011-03-15 @ 15:34:51
Postat av: Mimmi

Jo vi gick på pumpe+core ju!

Och jodå vi ska nog få iväg dig till ett danspass..

Postat av: J

http://www.youtube.com/watch?v=OVABAKxH2d0

Close enough? =)

2011-03-18 @ 09:10:24
URL: http://gfd.nu
Postat av: Mimmi

Haha! Tack! Att jag inte ens tänkt på den!

2011-03-18 @ 19:03:40
URL: http://telepatetisk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback