Dag... -1

Åh vad tråkigt det är att blogga! Vilken jättetråkig utmaning jag gav mig själv. Jag bestämde mig redan igår för att dissa den, jag svarar helt enkelt för dåligt.
Nu är jag jättetrött och önskar att jag var en person som tjänade pengar, på att blogga, eller på annat. Har precis varit och shoppat. Eller, undvikit att köpa saker, snarare. Hittade tre jättefina toppar som jag inte köpte. Köpte istället: baskläder, nattlinne, leggings och tröj-klänning. Och nagellack. Och en mjukglass.
Fantiserade om att gå in i klädaffär och säga "plocka fram alla jeans ni tror skulle passa mig, så ska jag prova allihop utan att få ångest och sen köpa minst 4 par". Känns som en avlägsen sak. Skulle även vilja plocka på mig hårvård och grejs för 1000 spänn lite nonchalant. Och märkessmink. Och alla de där fina topparna alltså. Jag plågade mig själv genom att prova en av dem. Tur att det var såndär konstig urringning som är så trendigt nu, så att man visar apmycket sideboob. För det var inte så snyggt.
Men den var fin på galjen. Fick mig att vilja bli platninablond, ha slät page och beiga Levis jeans. Dvs bli någon annan, någon som kan hållas i möblerade rum. Någon som inte spiller ner sig själv med kaffe, någon som inte diskar slarvigt och någon som dammar med dammvippa. Och manglar sina lakan.
Det är därför jag vill ha pengar. Hade jag pengar kunde jag anställa någon som gjorde allt det där medan jag gick på gym så att jag skulle komma i alla jeansen utan problem. Och så skulle jag väl dricka kaffe med sugrör då. Eller ha kaffefärgade kläder. mm det kunde funka...
I alla fall, nu skiter jag i det här och vilar en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback