Dag 1 Bästa bok jag läste förra året

Eh, ska det vara att jag läste den för första gången förra året?
Då får det nog bli Stolthet och fördom, av Jane Austen. Den läste jag för första gången i vintras, på originalspråket såklart. Och jag blev verkligen inte besviken, den var riktigt bra. Jag har aldrig läst Austen innan, men blev genast pigg på att börja.
Det jag älskade mest med den är att Elizabeth och jag är ganska lika. Vi är envisa, hatar att ha fel, griniga som tusan och väldigt dåliga på att visa känslor i vissa situationer. Jag var kanske mer så när jag var yngre i och för sig. Då hade jag hellre dött än sagt till någon att jag gillade honom, och dessutom visat min kärlek genom att vara ganska elak. En mindre smart taktik.
Sen gillar jag såklart mr Darcy - för att han är en sådan korkskalle!
Det jag också funderar på att läsa, förutom fler böcker av Austen, är Pride and Predjudice and Zombies.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback