Jag har faktiskt ingen som helst aning om vad det här inlägget handlar om

Sonny spelar ett spel jag hela tiden glömmer bort vad det heter, på xboxen. Han upptäckte idag att "oj älskling! Shit! Jag har inte kopplat på switchen som gör att det blir HD-kvalitet mellan xboxen och TVn under component-kabeln". Okej jag gjorde citattecken men ärligt talat, vem vet vad han kan ha sagt. Nåväl, han fann det otroligt intressant. Jag tänkte mer, jaha.
Det är spännande vad man kan tycka att olika saker är väldigt fascinerande. (Stavade jag rätt nu tro?) Jag tycker tex att hur man påverkar ett barns anknytning är superintressant. När jag börjar rabbla om det är jag rätt säker på att Sonny sätter på sig mentala öronskydd.

Saker jag tycker är skitintressant, gott eller viktigt, som Sonny antagligen eller uttalat tycker är helt onödigt:
  • Psykologiska facktermer och dess innebörd. Alltså, jag tror han gillar psykologi rent allmänt. Eller jag tänker för enkelhetens skull anta att han, och resten av jordens befolkning gör det. Jag skulle få så sjukt lite att prata om annars.
  • How I met your mother, glee, community med flera TV-kommedier/sitcoms/roliga program. Har jag något att säga om dessa program, håller jag det för mig själv. Eller bloggar om det...
  • Spenat. Jag gillart, han ogillart!
  • typ trettiofemtusen andra saker som jag inte kommer på just nu.
  • Kaffe. Ja, alla som känner mig vet att vad jag känner för kaffe. Och hur länge jag kan prata om kaffe. Mmmm kaffe... Känner nog bara en person som matchar den kärleken. (Du vet vem du är, K)
MEN! Det är ju som bekant inte så viktigt tycker jag, i relationer, att man ska gilla precis samma hela tiden. Liksom man inte behöver umgås precis varje sekund av varje timme. Däremot är det viktigt att vinna. Och med vinna menar jag, att när/om vi får barn, att barnen kommer gilla allt som jag gillar. Då vinner jag.
Vid närmare eftertanke kan det bli svårt. Bebisar dricker inte så mycket kaffe va? Eller kollar jättemycket på TV-serier med snuskiga skämt i? Eller förstår skitkrångliga saker som mentalisering?
Spenatpurée däremot, det ska de illa kvickt lära sig att älska.


....


Bjuder på en spexig vinterbild för att känna att det här blev ett riktigt blogginlägg. ..

Insnöade cyklar. Det är fina grejer det!

Kommentarer
Postat av: ELIN

svar; hehehe du får inte smaka :)



det är därför man ska ha en spade med sig så man kan skotta ut cykelhelvetet.

Postat av: Jossan♥

Var gärna med och tävla i veckans blogg här:

http://jossansliw.blogg.se/2011/january/helgens-blogg.html#comment



KRAM :D

2011-01-28 @ 12:55:04
URL: http://jossansliw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback