Klopeti-klop

Dagens att göra lista:
  • Gå upp (check)
  • Duscha (check)
  • Diska gårdagens disk (check)
  • Skicka viktigt mail till en viktig person (check)
  • Söka sommarjobb på IKEA
  • Ha ångest över att jag inte har något sommarjobb (check)
  • Maila min kusin
  • Läsa 100 sidor compassion focsed therapy
  • Städa
  • Om jag orkar: gå till Friskis och svettis och säga upp mitt autogiro
Jag tippar på att jag istället kommer göra
  • Läsa klart en pocketbok
  • Dricka kaffe (check)
  • Ha mer ångest över sommarjobb, speciellt som IKEAs hemsida är nere (check)
  • Lyssna på På minuten kl 15.00 i P1
  • Äta pasta
  • Fantisera ihop en hemsk framtid där jag aldrig har jobb och F&S fortsätter dra pengar från mitt konto i all evighet vilket kommer hindra mig från att klara hyran, jag blir vräkt och får bo på min sambos gamla etta i Knivsta på typ 3 kvadrat med alla möbler i en lada för att vi inte har råd med shurgard och eftersom vi bor i Knivsta kommer vi blir sjukt deprimerade båda två och jag kommer söka jobb på typ ett hunddagis, gå upp 50 kg och vara konstant förkyld, få fibromyalgi och reumatism samt parkinsons och CSN kommer vara mig i hälarna liksom kronofogden och alla inkassobolag eftersom vi blir tvugna att leva på SMS-lån och vi kommer bli tvugna att skaffa barn bara för att få barnbidrag och dessutom kommer jag ha dåligt samvete för att jag inte går och tränar trots att jag har medlemskap på Friskis då fortfarande. (check)
...
Det känns lite bättre nu sen jag kom på den hemska framtiden, eftersom jag är rätt säker på att det är rätt otroligt att det blir så.

Nu ska jag nog maila min kusin, han borde ha tips på hur man klarar sig här i livet också. Han har ju faktiskt doktorerat.
Inte för att det är livsråd jag ska fråga honom om, utan tips på vandrarhem i Lund. Men det är kanske lite samma sak.


Bilden har inget med inlägget att göra, annat än symboliskt. Ibland blir jag lite instängd i mina egna skräckscenarion. (Råttan ägs av en kompis till M och vi passade den för länge sen )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback